wtorek, 31 lipca 2012

Nasi w Bollywood, czyli najpopularniejszy serial TV w Indiach.


Suraj Rathi, czyli Anas Rashid
Ta historia zaczyna się od SMSa: „Who wants to go for shooting in Singapore supposed to go for audition today at....”  (Kto chce jechać  na zdjęcia filmowe do Singapuru, powinien przyjść dzisiaj na casting....). Oczywiście pognałem  „w te pędy”. Miałem być sędzią z Anglii na międzynarodowym konkursie kucharskim. No ale przecież każdy chciałby pojechać na shooting do Singapuru, więc cóż ja, mały robaczek...... A konkurencja taka silna.... Gary, Greg, Robin, wszyscy naturalnie angielskojęzyczni.  Kiedy mój agent zadzwonił, że mam się stawić z paszportem i 2 zdjęciami, a wyjazd jest za 3 dni nie mogłem uwierzyć.

Już na miejscu dowiedziałem się, że będę "aktorzył" w serialu „Diya Aur Baati Hum”, najpopularniejszym obecnie serialu w Indiach.... Wg. niektórych źródeł (źródła są tu niejednomyślne) serial jest oglądany przez 90 mln widzów!! Czyli tak jakby oglądały 2 Polski + 1 Czechy.

Przed samym wyjazdem sprawdzaliśmy z Ewą co w tym Singapurze jest do zobaczenia, miałem być 5 dni, więc chyba będzie chociaż chwila wolnego. Jest sikający pół lew, pół ryba – symbol Singapuru, Chinatown i  niezwykle nowoczesny hotel Marina Bay Sand.


Już na lotnisku dowiedziałem się, że shooting i noclegi będą właśnie w Marina Bay Sand..... wow!
Hotel jest naprawdę ooooogromny. Widzieliście Hotel Gołębiewski w Wiśle? To wcale niepodobny. Gołębiewski przy Marina Bay wygląda jak chatka pustelnika.
Pokój miałem na 45 piętrze, widok na zatokę, a na dachu basen z jaccusi. Cały pierwszy dzień miałem na zwiedzanie hotelu i okolic.
Drugiego dnia rano dostałem skrypt, na szczęście tylko kilka dialogów.
Gram rolę sędziego w konkursie World’s Top Cook. Na tym etapie jest 5-ciu zawodników z: Niemiec, Meksyku, Japonii, Francji i Indii.
Jako pierwszy nagrywamy odcinek, w którym uczestnicy  dostali danie  źle przyrządzone i należy je poprawić. Vasko wypada świetnie, Suraj zostaje surowo zbesztany,  a Niemka doprowadzona do płaczu. Live is brutal.


Odcinek nagrywany jest przed hotelem, tak żeby można było zaprezentować sam hotel,  jak i okolicę w całej okazałości.
Drugi dzień zdjęciowy poświęcony był na nagranie samego zakończenia konkursu.Trofeum wręcza prawdziwy Szef Kuchni Hotelu Marina Bay Sand – bardzo skromny, przesympatyczny Australijczyk, który mieszka w Singapurze od kilku lat. Ta część nagrywana jest na „dachu” hotelu, czyli tarasie widokowym.
"Nasz" reżyser - Rohit Raj Goyal.
Widok zapiera dech, ale zdjęcia były ciężkie, bo było baardzo gorąco a ostre światło słoneczne świeciło prosto w twarz w twarz. Kiedy światło świeci tak mocno, człowiek odruchowo mruży oczy, a to nie wygląda w kamerze najlepiej, więc trzeba było na siłę trzymać ślepia otwarte, łzy się lały, eeech..... nie łatwy jest zawód aktora.
Główna postać i bohater serialu, to Suraj Rathi, cukiernik z Puszkaru w Rajastanie, niewykształcony ale dobry człowiek, który ożenił się z wykształconą, piękną Sandią, jej rodzice zginęli w wypadku samochodowym tuż przed ślubem. Suraj wygrywa eliminacje do konkursu World’s Top Cook w Indiach i w ten sposób ten nie znający angielskiego kucharz znajduje się w Singapurze.
Sandia
Aktor grający Suraja - Anas Rashid, okazuje się być bardzo sympatycznym facetem, niezmanierowanym jeszcze przez sukces jaki osiągnął. Pochodzi z Pendżabu, gdzie jego rodzina ma sporą posiadłość. I tak naprawdę mógłby sobie tam żyć spokojnie na łonie rodziny, ale..... jemu zamarzyła się kariera aktorska, no i marzenie się spełniło.  Jako ciekawostkę dodam, że  jest kawalerem i w rozmowie nad polską sałatką, (którą Ewa przygotowała) przyznał się, że czeka na tą, która go zauroczy, nie zważając na system kastowy, pochodzenie i inne czynniki, krępujące Indusów. Jednym słowem, człowiek z otwartym umysłem.
Aktorka grająca jego żonę, piękna Sandia - Deepika Singh jest również na początku drogi aktorskiej, dzięki temu chyba miła i sympatyczna. Aktorka skończyła studia (MBA) i przygotowywała się do roli businesswomen, wspierającej swojego ojca, producenta koszul, ale wygrała casting na rolę żony Suraja (który odbył się 6 maja 2011) i zamiast businesswoman, została gwiazdą.
Ciekawą postacią wśród uczestników konkursu jest Vasco z Meksyku grający Briana. Meksykanie kojarzą nam się raczej z typem macho, nic z tego. Vasco jest...... delikatny, wręcz dziewczęcy. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem go na lotnisku, miałem wątpliwości, czy to facet, czy laska (taki jest ładny). No i taką gra rolę. Do swojego naturalnego, dziewczęcego uroku dodaje trochę 
aktorstwa i..... wygląda to naprawdę ciekawie. W sumie sympatyczny facet, ale trzeba się trochę  oswoić.....
Vasco, Mrs Berlini z Niemiec i zaprzyjaźniony Singapurczyk
Jest też Olga, grająca Mathi z Wielkiej Brytanii. To przysłowiowy czarny charakter, kombinujący na wszystkie sposoby jakby tu zaszkodzić Surajowi.W filmie, to kawał jędzy, prywatnie bardzo sympatyczna i życzliwa osoba.
Moją „prawą ręką” w konkursie jest Marco, Serb, z którym po pewnych drobnych tarciach na początku udało mi się nawiązać nić przyjaźni. Po wielu dniach zdjęciowych staliśmy się zgraną ekipą, a praca z nimi to przyjemność.
Nie będę zdradzał, kto wygra konkurs, jestem zobligowany tajemnicą, ale..... nie trudno się domyślić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz